tak nak pakai tudung? sebab tak nak hipokrit? :O


assalamualaikum ^__^v
tuan dan puan sekaliannn ~ title kat atas bukan mengenai Iera yee. ini mngenai rakyat jelitaa sekaliann ~ haha
lelaki : wahh, cantik nye perempuan seksi yg tak pakai tudung tu
#pstt psttt, sebelah prempuan yg seksi tu pakai tudung. dia jalan berteman yee :)
ya allah, bukan nak usha yg comel lotehh yg pakai tudung tuu, ini usha yg seksi -__-'

kawan lelaki tu : lawa kan? perhh, buat awek simpanan bolehh ni. tapi yg pakai tudung tu lagi cantik doe. tapi alahai dia pakai tudung. jatuh standerd aku nanti.

alahai -___-' jatuh standerd yee bang? HOT kau tak bawak ke syurga ponn. ingat pahala laa tiket ke syurga bukan standerd bang tu ~ kebanyakan lelaki, banyak yg memilih yg freehair ! fakta okey ! ini soal perempuan pulak, tak nak pakai tudung sebab takda jadi hipokrit? alahai makcik -__-' jangan nak nasihat sangat laa kan. awak tu yg salah. hipokrit sangat ke pakai tudung? lain laa makcik ni pakai tudung hanya sebab PAKWE ! ada isu macam tu kan? adaa :') first : pakai tudung sebab MAK BAPAK second : sebab PAKWE, tapi elok jugak, pakwe nak yg pakai tudung tapi cari yg tak pakai tudung. ngehh ngeh -__-' third : sebab nak ikut trend? muahaha. forth : sebab KAWAN. Iera dahh naik muakk dengar. okey Iera mengaku, masa mula pakai tudung sebab mak ayah Iera suruh kan. Iera buat sebab mak ayah, tapi dahh lama tuh. best sangat pakai tudung. Iera teruskan kerana Allah :') ada jugakk orang tanye Iera, kalau pakai tudung sebab KAWAN? ikhlas tak? dapat pahal tak? wahai rakan sekalian, ikhlas tu tak laa sebab korang pakai sebab kawan bukan sebab allah :') pahala? ada laa sikit. lebih baik kerana allah jugak :') lagi satuu, buat apa pakai tudung kalau mulut macam tempayan? memang betul :) baik bukak jee kat kepala tuu kanak kanak sekaliann ~ hee.

tak pakai tudung akan masuk neraka? memang ponn :) sebab rambut adalah aurat. ada lagi tau, pakai tudung tapi baju alahai tak cukup kain yee sayang? ada lagi satu, pakai tudung tapi baju jarang macam baju dahh lama. nipis sangat ~ haa, baik tak payah pakai yee sayang :)
Sabda Rasulullah s.a.w. "Perempuan-perempuan yang memakai pakaian tetapi masih seperti telanjang (dedah aurat) sehingga memalingkan pandangan lelaki ajnabi atas mereka, kepala mereka seperti bonggol unta Khurasan dan tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya pun” (riwayat Muslim)

and
"Diriwayatkan oleh Imam At-Tabari dalam Al-Mu’jamus Saghir dengan sanad soheh bahawa Rasulullah bersabda yang maksudnya; akan datang suatu masa dalam umatku segolongan wanita berpakaian tapi sebenarnya mereka bagai bertelanjang tanpa pakaian.Sanggul mereka ditinggikan bagai goh unta(bonggol).Kutuklah mereka,sesungguhnya mereka itu terkutuk (dikutuk oleh Allah) "
Hadith - Sahih Muslim, #6840, Narrated Abu Hurayrah

dah baca? silakan mengomen. terima kasih kerana sudi melihat.

2 comments:

Hai. Im Mira :3 said...

hmm betul betul..
ada sesetengah pakai tudung tapi nampak rambut kat belakan, pakai baju ketat. hmm :(

ayuniesa said...

hmm....btol sgt2..ade pulak yg pkai tdung...tpi ade sangul...=(
mne bole kan...kan..kan???
islam x bagi...pkai tudung cmtu...
tpi ape kan daya manusia suke ikut trend...hanye kerana nk cantik...
hmmm...=(
btw blog iera comel la...^_^

 
Copyright © All Right Reserved by Nur Insyirah.