lupakan kenangan lepas. moving on guys !

heyyo :') dahh lama tak update kan ! hmm, busy buat tutorial, tapi akhir nye iera delete jugak. sbab code nye salah. hee. harini cerita pasal lupa kan kenangan yg lepas. korang ada? mesti ada kan dgan kekasih lama :'D mcam tuh dgan iera. memang susah nak lupa kan tapi klau kita berusaha mesti boleh. lagipun kenangan kita ni kenangan monyet jea. kita cinta monyet. nak tau tips dia. haa, meh sini.

1.anggap dia tak pernah wujud

berhenti lha berangan yg dia msih memiliki kita dan jgan anggap mereka sempurna dan jgan terkena pujuk rayunye, maka hubungan akan terjalin balik sedangkan hati kita masih sakit yg dia telah lakukan. dan jgan percaya dia akan berubah 100%

2.jangan hubungi dia lagi.

jangan sesekali hubungi dia kecuali klau kita nak rujuk kembali. tetapi fikirlha masak masak untuk kembali.

3.jauhi kawan kawan nye.

klau anda series untuk melupakan nye. jgan jumpa kawan kawan nye. mungkin dia akan bersama kawan kawan nye. dan memori dia dgan kita akan kembali.

4.jangan simpan barang barangnye.

apabila anda sudah maju kehadapan jgan sesekali menoleh ke belakang. apa saja barang  atau gambar dia kasi pulangkan balik atau buang jauh jauh. itu mungkin mengingati kita pada kenangan lama atau mengingati dia kembali.

5.berdoa yg terbaik.

berdoa kepada yg Esa dan meminta jalan yg terbaik. mungkin dgan cara ini hati kita akan tenang dihadapan yg Maha Esa. banyak kan lha berwuduk semoga hati kita tak mudah marah dan sedih.

asalamualaikum . selamat mencuba :')

P/S: berdoa itu lagi suci dari membazir kan air mata.


dah baca? silakan mengomen. terima kasih kerana sudi melihat.

No comments:

 
Copyright © All Right Reserved by Nur Insyirah.